Strony

środa, 26 grudnia 2012

Waniliowe markizy


Przygotowanie: 30 minut
Pieczenie: 12 minut

Przepis na waniliowe markizy dostałam od mamy a pochodzi on z magazynu „Tina”. Ja zmieniłam trochę proporcje mąki bo inaczej nie udałoby mi się nic z ciasta rozwalkować, jak zwykle dodałam też mniej cukru bo marmolada i tak jest słodka. Ciasteczka są wyśmienite, pachnące idealnie nadają się na święta i choć jest przy nich trochę pracy to szybko się pieka a jeszcze szybciej znikają ze stołu.


Porcja na 25 sztuk – 1 sztuka 137 kalorii

·        kostka masła
·        2 żółtka
·        2 i 1/4 szklanki mąki
·        czubata łyżka cukru (18g)
·        2 opakowania cukru waniliowego (32g)
·        125g marmolady lub dżemu (u mnie truskawkowy)
·        20g cukru pudru do posypania


Do miski wsypać 2 szklanki mąki (1/4 szkalnki mąki zostawić do podsypywania stolnicy), kostkę masła, żółtka, cukier i cukier waniliowy, zagnieść ciasto. Stolnicę podsypać mąką i wałkować ciasto na grubość 3-4mm. Ciasto nie może być zbyt cienkie bo jest bardzo kruche i łatwo się łamie. Szklanką wycinać kółka, w połowie kółek wykrawać gwiazdki. Jeśli nie macie gwiazdek maga być inne otworki np. serduszka lub po prosu mniejsze kółka wycięte kieliszkiem. Ciasteczka piec w piekarniku nagrzanym do 175˚C 12 minut. Po wystudzeniu środek każdego kółka smarować marmoladą i przykrywać ciasteczkami z otworkiem. Na koniec posypać cukrem pudrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz