Strony

środa, 3 czerwca 2015

Zupa z kurczaka z porem



Przygotowanie: 15 minut
Czas gotowania:  1 godzina

Przepis na tą zupę znalazłam w mojej książce pt. "1000 Recipes", jest tam 1000 wspaniałych przepisów dlategoteż niejednokrotnie już pisałam o tej książce. Ta zupa to właściwie nic specjalnego, ugotowałam ją bo zalegał mi w lodówce por i choć są już na blogu dwie podobne zupy takie jak Ryżanka i Zupa z kurczakiem i boczkiem to postanowiłam zrobić nieco inną, prostszą wersję tej zupy, która wymaga mniej składników bo tak naprawde oprócz pora potrzebne są podudzia z kurczaka, marchewka i kilka przypraw. Zupa jest smaczna, łatwa w przygotowaniu i bardzo nisko kaloryczna.

Składniki na 4 porcje – każda porcja około 161 kalorii
  • 6 małych podudzi z kurczaka bez skóry (600g)
  • 2 kostki rosołowe
  • 2 liście laurowe
  • 1 goździk
  • 1 duży por (200g)
  • 2 średniej wielkości marchewki
  • 100g ryżu
  • płaska łyżeczka soli
  • duża szczypta pieprzu
  • kilka gałazek natki pietruszki

Do garnka wlać 2 i pół litra wody, dodać kurczaka, koski rosołowe, liście laurowe i goździk. Gotować na wolnym ogniu około 30 minut,  następnie przecedzić wywar a mięso ostudzić.
W międzyczasie pokroić pora w cienkie plasterki, wrzucić do miski z zimną wodą i wymieszać (w ten sposób powinniśmy pozbyć się ewentualnego piasku, por wypłynie na wierzch a piasek opadnie na dno).
Marchewki obrać i zetrzeć na tartce na grubych oczkach.
Warzywa wrzucić do gorącego wywaru, dodać ryż, mięso kurczaka obrać i równeż wrzucić do zupy, dodać płaską łyżeczkę soli i dużą szczyptę pieprzu, gotować wszystko razem kolejne 30 minut. Na koniec dodać drobno posiekaną natkę pietruszki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz