Strony

wtorek, 9 czerwca 2015

Gulasz węgierski



Przygotowanie: 15 minut
Czas gotowania: 2 godziny

Przepis na ten gulasz znalazłam w książce Termomixa u mojej koleżanki. (Aniu dziękuję za kolejny wspaniały przepis). Ja jednak nie mam jeszcze Termomixa więc gulasz zrobiłam metodą tradycyjną oczywiście wprowadziłam swoje zmiany. Przedewszystkim gotowałam mięso dłużej bo lubię gdy mięsko w gulaszu jest bardzo miękkie, w oryginale gulasz był z knedlami nam jednak bardziej smakował z kaszą gryczaną. Było zdrowo i bardzo smacznie, zaletą tego dania jest to że przygotowuje się go dość szybko, można to zrobić poprzedniego dnia i szybko odgrzać go po pracy jak również to że jest to danie jednogarnkowe więc i zmywania nie ma dużo z czego najbardziej zadowolony jest Pan P.

Składniki na 4 porcje – każda około 763 kalorie

  • 0.5kg mięsa wołowego gulaszowego (np.karkówka)
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 cebule (300g)
  • 2 łyżki oleju
  • 2 łyżki słodkiej papryki
  • łyżeczka cukru
  • 50g koncentratu pomidorowego
  • 150g czerwonego wina
  • 250g krojonych pomidorów z puszki
  • łyżeczka soli
  • ¼ łyżeczki mielonego pieprzu
  • ¼ łyżeczki mielonego kminku
  • łyżka majeranku
  • 2 liście laurowe
  • szczypta mielonych goździków (1 goździk)
  • 1 papryka zielona (150g)
  • 1 papryka czerwona (150g)
  • czubta łyżka mąki (15g)



Mięso pokroić w kostkę o boku około 3cm x 3cm. Czosnek, cebulę obrać i drobno posiekać. Na patelni rozgrzać olej, dodać czosnek, cebulę i smażyć od czasu do czasu mieszając przez kilka minut, dodać mięso i smażyć dalej około 5 minut.
Po tym czasie dodać słodką paprykę w proszku i smażyć chwilę następnie dodać cukier, koncentrat pomidorowy, wymieszać dodać wino poczekać chwilę by odparowało, dodać pomidory z puszki, sól, pieprz, kminek, majeranek, liście laurowe, goździk i 150ml wody.
Gotować na wolnym ogniu półtorej godziny. 
W międzyczasie paprykę umyć, usunąć gniazda nasienne i pokroić w paski. Po tym czasie dodać paprykę i gotować kolejne 20 minut. Mąkę wymieszać w 150ml wody dodać do gulaszu, gotować jeszcze 5 minut. Podawać z kaszą gryczaną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz