Strony

środa, 4 lutego 2015

Kurczak z czarnym pieprzem (Black pepper chicken)



Przygotowanie: 10 minut
Czas smażenia: 5 minut

Takiego kurczaka po raz pierwszy jadłam w chińskiej restauracji danie nazywa się "black pepper chicken", jest to dość często spotykane danie w karcie chińskich restauracji w Wielkiej Brytanii, czy tak jada się w Chinach nie do konca jestem przekonana ale danie bardzo mi zasmakowało. Postanowiłam więc odtworzyć je w domu, przepis znalazłam tutaj. Danie jest nie tylko smaczne ale przedewszystkim łatwe i szybkie do przygotowania.

Składniki na 2 porcje – każda porcja około 294 kalorie

  • pierś z kurczaka
  • 2 łyżki ciemnego sosu sojowego
  • ½ łyżeczki drobno posiekanego czosnku
  • ½ łyżeczki startego imbiru
  • zielona papryka
  • cebula
  • 2 łyżki oleju
  • łyżeczka pieprzu
  • ¼ łyżeczki cukru
  • ¼ łyżeczki maggi


Kurczaka pokroić w paski lub w kostkę jak kto woli i przez 10 minut marynować w łyżce sosu sojowego. W międzyczasie pokroić paprykę w paski lub kostkę i cebulę w dużą kostkę.
Uwaga potrawy chińskie gotuje się szybko, na dużym ogniu najlepiej więc przygotować sobie wszystkie składniki wcześniej bo będziemy je wrzucać do woka błyskawicznie. 
W woku rozgrzać olej dodać kurczaka i smażyć 2 minuty na dużym ogniu ciągle mieszając lub podrzucając patelnię, dodać czosnek i imbir smażyć dalej przez około 30 sekund na koniec dodać paprykę i cebulę, smażyć kolejne 2 minuty, dodać cukier wszystko wymieszać, dodać sos sojowy oraz maggi i jeszcze raz wymieszać. Podawać z ryżem.

1 komentarz:

  1. genialny wygląd, smak na pewno też
    zapraszamy do nas
    blotodlazuchwalych.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń