Strony

środa, 18 lutego 2015

Koktajl bananowy z awokado



Przygotowanie: 5 minut

Przyszlam do domu po silowni, glodna i zmęczona. Pomyślałam zjadłoby się coś ale śniadanie już jadłam a na lunch za wcześnie. Przydałoby się więc coś lekkiego i pożywnego, dodającego energii, pełnego witamin. Szybko przejrzałam swoje przepisy, jakiś czas temu koleżanka pokazała mi w gazecie przepis na superzdrową przekąskę, koktajl z banana i awokado z dodatkiem granoli i orzechów, zrobiłam zdjęcie telefonem. Uwielbiam wszelkiego rodzaju koktajle, pyszne, zdrowe i pożywne, dzis właśnie na taki koktajl miałam ochotę, szybko zmiksowałam więc wszystkie składniki. W oryginalnym przepisie było mleko sojowe lub migdałowe ja jednak użyłam zwykłego mleka bez laktozy. Moja wersja tego koktajlu poniżej. Polecam.


Składniki na jedną szklankę - porcja okolo 423 kalorie
  • 1 mały banan
  • ½ dużego awokado
  • ¼ szklanki granoli
  • ½ szklanki mleka
  • 3 orzechy migdałów
  • 6 orzechów pistacji (nie miałam zastąpiłam orzechami laskowymi)
Banana obrać i pokroić na mniejsze kawałki. Awokado przekroić na pół, przekręcić jedną połówkę by rozdzielić owoc na pół, wbić nóż w pestkę i przekręcić by się jej pozbyć. Teraz można łyżką wydobyć miąższ owocu z każdej połówki.
Do blendera wrzucić owoce, dodać mleko i granolę wszyskto zmiksować aż do uzyskania gładkiej masy.
Migdały i pistacje lekko posiekać nożem na mniejsze kawałki. Koktajl przełożyć do szklanki a wierzch posypać orzechami. Wypić ze smakiem od razu po przygotowaniu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz