Strony

piątek, 11 lipca 2014

Jajka po benedyktyńsku


Przygotowanie:5 minut
Czas gotowania: 10 minut

Ostatnio trochę zabrakło mi czasu na blogowanie ale jestem już z powrotem z głową jeszcze pełniejszą pomysłów na pyszności które chciałabym zamieścić na blogu. Na wytłumaczenie pochwalę się że niedawno zostałam żoną Pana P i to właśnie zaprzątnęło moją głowę na tyle że na blogowanie zabrakło czasu. W zeszłym tygodniu wróciliśmy z urlopu w Polsce, ja w domu byłam aż miesiąc zdążyłam  podpatrzeć kuchnię mamy i taty i skosztować wielu przez nich przygotowanych pyszności. Przypomniałam sobie jakie dobre jest domowe jedzonko zrobione ze śweżych pachnących polskich warzyw.
Jajka po benedyktyńsku zrobiłam już dawno są dość trudne w przygotowaniu ale za to bardzo pyszne. Dostaliśmy z Piotrkiem jaja od Babci takie świeże od kurek biegających po podwórku więc na pewno jutro na śniadanko zrobię mężulkowi takie jaja. Wy też zróbcie sobie takie pyszności szynkę można zastąpić czym się chce; boczkiem, gotowanym szpinakiem, wędzonym lub pieczonym łososiem albo duszonym kapeluszem grzyba portobello.


Składniki na dwie porcje – każda porcja około 692 kalorie
  • 100g masla
  • 2 żółtka
  • 4 jajka
  • szczypta białego pieprzu
  • szczypta soli
  • łyżeczka soku z cytryny
  • łyżka octu
  • 2 miekkie bułki
  • 4 plastry szynki


Do miski włożyć masło, dodać 2 żółtka i 2 łyżki zimnej wody. W garnku zagotować małą ilość wody, zmniejszyć ogień, a następnie postawić na garnku miskę z masłem żółtkami i wodą, wszystko ubijać trzepaczką, gdy masło się rozpuści, a sos zgęstnieje, podnieść temperaturę pod garnkiem z wodą i cały czas mieszać. Sos będzie gotowy gdy zgęstnieje i zacznie się nad nim unosić para. Miskę zdjąć z garnka i przyprawić sos solą, pieprzem i łyżeczka soku cytrynowego, jeśli sos będzie zbyt gesty można dodać kilka łyżek wody.
W osobnym garnku zagotować wodę, dodać ocet. Zmiejszyć gaz i kolejno wbijać jajka (ja troszkę oszukałam i użyłam specjalnych silikonowych foremek do gotowania jaj na parze). W międzyczasie bułki przekroić na poł i włożyć do piekarnika lub tostera. Gdy bułki się podpieką na każdej ułożyć plaster szynki, jajko i polać sosem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz