Strony

poniedziałek, 14 lipca 2014

Kurczak w sosie madras


Przygotowanie: 15 minut
Czas gotowania: 1 godzina

Oryginalna nazwa tej potrawy to „Chicken madras”, kuchnia indyjska zaciekawiła mnie dopiero niedawno choć w Wielkiej Brytanii, gdzie mieszkam i pracuję jest ona bardzo popularna. Ja jakoś nie mogłam przekonać się do tego by jej spróbować głównie chyba dlatego że zakochałam się w kuchni chińskiej i zawsze gdy była jakaś okazja by pójść do restauracji lub zamówić jedzenie na wynos wybierałam kuchnię chińską. To chyba mężulek przekonał mnie by spróbować kuchni indyjskiej. Ja oczywiście próbowałam sama gotować curry ale ponieważ nie używałam odpowiednich i autentycznych składników nie do końca smakowało to jak danie indyjskie. Tej potrawy nauczyłam się na kursie gotowania kuchni indyjskiej na którym byłam już jakiś czas temu ale jakoś nie znalazłam nigdy czasu by to danie pojawiło się na blogu, a więc oto i ono kurczak w sosie madras. Polecam.

Składniki na 2 porcje- każda porcja około 368 kalorii
  • 1 cebula
  • 2 duże piersi z kurczaka(350g)
  • łyżka startego świeżego imbiru
  • łyżka zmiażdżonego czosnku
  • 2 łyżki oleju lub klarowanego masła
  • 1 suszone chili
  • ¼ łyżeczki czerwonej papryki chili w proszku
  • łyżeczka mielonego kminku
  • łyżeczka mielonej kolendry
  • ½ łyżeczki soli
  • ½ łyżeczki kurkumy
  • ½ słodkiej papryki w proszku
  • łyżka suszonych liści kozieradki pospolitej
  • łyżka liści curry 
  • ½ łyżeczki przyprawy garam masala
  • 3 płaskie łyżki koncentratu pomidorowego (45g) lub pół puszki poidorów (200g)
  • łyżka świeżej kolendry

Cebulę obrać i drobno posiekać (można to zrobić przy pomocy blendera). Czosnek obrać przecisnąć przez praskę, imbir obrać pokroić wzdłuż włókien i również przecisnąć przez praskę.
Na patelni rozgrzać olej, dodać suszoną papryczkę chili, drobno posiekaną cebulę i szczyptę soli. Na małym ogniu smażyć cebulę od czasu do czasu mieszając, cebula powinna być szklista, nie przypalona. U mnie smażyła się na małym ogniu jakieś 15 minut. W międzyczasie kurczaka pokroić w dużą kostkę a liście kozieradki drobno posiekać. Jak tylko cebula zacznie brązowieć dodać imbir i czosnek, smażyć razem kolejne kilka minut.
Dodać paprykę chili w proszku (jeśli lubicie ostrą kuchnię można dodać ½ łyżeczki ja dodaję tylko ¼), następnie dodać po łyżeczce mielonego kminku, kolendry i soli, i po ½ łyżeczki kurkumy i słodkiej papryki. Wszystko wymieszać i smażyć razem kolejne kilka minut. Dodać kurczaka i gotować około 10 minut od czasu do czasu mieszając tak by mięso zarumieniło się z każdej strony. Po tym czasie dodać koncentrat pomidorowy i 3/4 szklanki wody (lub pomidory z puszki i ½ szklanki wody).
Na koniec dodać drobno posiekane liście curry, kozieradkę i przyprawę garam masala, zmniejszyć ogień i dusić wszystko razem jeszcze około 30 minut. Przed podaniem posypać świeżą kolendrą. Podawać z ryżem i/lub chlebkiem nan.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz