Strony

niedziela, 25 maja 2014

Pikantne skrzydełka z kurczaka



Przygotowanie: 5 minut
Czas pieczenia: 25 minut

Rozpoczął się sezon grilowy postanowiłam więc podzielić sie z Wami przepisem na skrzydełka buffalo. Ja przygotowałam je w piekarniku ale można je również ugrilować, polecam jednak zamarynowanie skrzydełek odpowiednio wcześniej, najlepiej poprzedniego wieczora. Oryginalna nazwa tej potrawy to „Buffalo chicken wings”, tak przygotowane skrzydełka pochodzą z kuchni amerykańskiej, ja przepis znalazłam w mojej książce pt.: „1000 Recipes”. Uwielbiam tą książkę i na pewno jeszcze nie jeden przepis z tej książeczki na blogu się pojawi.

Składniki na 12 skrzydełek – każde około 140 kalorii
  • 1 szalotka
  • ząbek czosnku
  • 2 łyżki oliwy z oliwek (+ ½ łyżki do wysmarowania blachy)
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego(30g)
  • łyżeczka słodkiej papryki
  • łyżeczka ostrej papryki
  • ¼ łyżeczki sosu tabasco
  • 2 płaskie łyżeczki brązowego cukru
  • ½ łyżeczki soli
  • ¼ łyżeczki pieprzu
  • 12 skrzydełek z kurczaka

Najpierw należy zrobić marynatę; w tym celu szalotkę i czosnek obrać i drobno posiekać, wrzucić do miski, dodać oliwę z oliwek, koncentrat pomidorowy, paprykę, sos tabasco, cukier, sól i pieprz, wszystko dokładnie wymieszać. Dodać umyte i osuszone skrzydełka, jeszcze raz wymieszać by skrzydełka dokładnie pokryły się marynatą, miskę przykryć folią spożywczą i wstawić do lodówki najlepiej na całą noc. Piekarnik rozgrzać do temperatury 200ºC, skrzydełka ułożyć na lekko wysmarowanej tłuszczem blasze w stawić do rozgrzanego piekarnika i piec przez 10 minut, następnie wyjąć skrzydełka z piekarnika przełożyć na drugą stronę i piec jeszcze 15 minut. Można podawać z sałatką i dipem z kwaśnej śmietany i szczypiorku. (Przepis na dip znajdziecie tutaj).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz