Strony

niedziela, 23 czerwca 2013

Makaron z sosem ragu


Przygotowanie: 10 minut
Czas gotowania: 5 godzin

Ten przepis znalazłam na opakowaniu makaronu Pennoni Rigati z serii Tesco Finest. Pomyślałam że zrobię taki makaron któregoś dnia po pracy ale gdy zaczelam czytać jak go wykonać okazało się ze gotuję się go 5 godzin. Pomyślała, po co? Zrobię go po swojemu, krócej ale w końcu tak zaciekawiło mnie jak będzie smakował tak powoli gotowany sos że postanowiłam zrobić wszystko tak jak napisane. Muszę powiedzieć że było warto ale na następny raz zrobię większą ilość bo taki sos można zamrażać, i odgrzać wtedy gdy będzie potrzebny, sama zamroziłam połowę choć nie jestem fanem mrożonek. Ten przepis nie wymaga dużo pracy ale trzeba być w domu i od czasu do czasu mieszać w garnku żeby nic nam się nie przypaliło. W oryginalnym przepisie była wieprzowina, pancetta czyli coś w rodzaju boczku i cielęcina ja użyłam polędwicy wieprzowej, boczku i wołowiny.

Składniki na 4 porcje - każda porcja około 860 kalorii
  • 0.5kg makaronu typu penne
  • 125g mielonej wołowiny
  • 125g mielonej wieprzowiny
  • 100g chudego boczku
  • łyżka oliwy z oliwek
  • cebula
  • mała marchewka
  • łodyga selera naciowego
  • 75ml czerwonego wina
  • 75ml mleka
  • szczypta swieżo startej gałki muszkatolowej
  • liść laurowy
  • liść szałwii
  • 2 puszki pomidorow (2×400g)
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/4 łyżeczki pieprzu
  • 40g sera typu parmezanu 
Mięso zmielić w maszynce. Cebulę i marchewke obrać. Pokroić w drobną kostkę cebulę, marchewke i seler naciowy.
Rozgrzać na patelni łyżkę oliwy, zeszklić cebulkę na bardzo małym ogniu a następnie dodać marchewkę i seler. Gotować pod przykryciem około 40 minut (na małym ogniu), następnie dodać mięso i smażyć powoli od czasu do czasu mieszając około godziny aż mięso będzie lekko brązowe.
Zwiększyć gaz i dodać wino, gotowac mieszajac az wino wyparuje, nastepnie dodac mleko i odrobinę świeżo startej gałki muszkatołowej. Gotować przez chwilę do połączenia wszystkich składników, następnie dodać liść laurowy, liść szałwii i pomidory.
Zmniejszyć gaz i gotować pod częściowym przykryciem od czasu do czasu miesząjac jeszcze 3 godziny. Pod koniec gotowania dodać sól i pieprz.
Makron ugotować według przepisu na opakowaniu, odcedzić i wymieszać z gorącym sosem. Przed podaniem posypać startym parmezanem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz