Strony

poniedziałek, 17 czerwca 2013

Jajka w grzankach

Przygotowanie: 3 minuty
Smażenie: 5 minut


Już od dawna miałam ochotę na takie grzanki, znalazłam je tutaj na blogu Przy kuchennym stole. Niestety nie miałam czosnku niedźwiedziego a pewnie grzanki z nim byłyby jeszcze pyszniejsze ale i tak wyszły rewelacyjne, dziekuję za wspaniały przepis i gorąco polecam.

Składniki na 4 grzanki – każda okolo 250 kalorii
  • 4 kromki chleba
  • 4 średniej wielkosci jajka
  • 20g masła
  • łyżka siekanego szczypiorku
  • łyżka czosnku niedzwiedziego
  • sól
  • pieprz





Chleb posmarować cienko masłem z obu stron, w każdej kromce wykroić kółko, ja użyłam foremki do wykrawania ciastek o średnicy 7cm ale można tez zrobić to  przy pomocy szklanki. Rozgrzać piekarnik z opcją grillowania od góry,  następnie rozgrzać patelnię, położyć na niej chleb a w środek każdego wycięcia wbić jajko. Smażyć na średnim ogniu aż białko zetnie się ze spodu a grzanki lekko zarumienią (u mnie około 3 minuty). Następnie zdjąć patelnię z ognia i piec grzanki pod grillem do całkowitego ścięcia białek (jakies 2 minuty), jeśli nie macie piekarnika z grillem można delikatnie odwrócić grzanki i dalej smażyć na patelni. (Uwaga czas jaki podaję jest orientacyjny, wszystko zależy od tego jaki macie ogień, lub temperaturę płyty elektrycznej, grubość dna patelni oraz temperaturę i odległość od płyty grillowej w piekarniku, u każdego czas ten może być nieco inny). Gotowe grzanki ułożyć na talerzach, posypać posiekanym szczypiorkiem i czosnkiem niedźwiedzim (ja nie miałam), doprawić do smaku solą i pieprzem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz