Strony

czwartek, 30 maja 2013

Jajecznica z pomidorami


Przygotowanie: 10 minut
Smażenie: 5 minut

Kiedyś miałam okazję pracować na targach Poznańskich, jeden z klientów zamówił jajecznicę. Przyglądałam się kucharzowi gdy ją przygotowywał, wyglądała bardzo smakowicie, posypana szczypiorkiem idealne danie na początak dnia. Po powrocie do domu postanowiłam sama sobie taką jajecznicę zrobić ale ponieważ byłam bardzo głodna i chciałam to zrobić jak najszybciej spaliłam masło! Od tamtego czasu nauczyłam się że w kuchni trzeba być cierpliwym. Teraz już wiem jak zrobić pyszną jajecznicę, a ta wersja smakuje mi jescze bardziej bo oprócz szczypiorku dodaję świeże pachnące pomidory.

Składniki na 2 porcje – każda porcja około 300 kalorii
  • 20g masła
  • 5 dużych jaj
  • 4 dojrzałe pomidory
  • ¼ pęczka szczypiorku
  • sól morska
  • świeżo mielony pieprz


Pomidory sparzyć, obrać ze skórki, wyciąć z nich szypułki i pokroić w kostkę. Szczypiorek drobno posiekać. Masło roztopić na wolnym ogniu, dodać jaja a gdy białko się lekko zetnie wszystko wymieszać. Doprawić do smaku solą i pieprzem, smażyć jajecznicę według własnych upodobań od czasu do czasu mieszając tak by nie przywarła do dna. Gdy jajecznica będzie gotowa przełożyć ją na talerz, podawać z pomidorami i szczypiorkiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz