Strony

sobota, 18 maja 2013

Leczo


Przygotowanie:15 minut
Czas gotowania: 1 godzina
Miałam w lodówce kolorową paprykę i tak się zastanawiałam co z nią zrobić no i wymyśliłam zrobiłam leczo. Przepis znalazłam wśród swoich własnych zapisków ale wersja na bloga została udoskonalona. Leczo było smaczne i pełne warzyw, możecie do niego dodać wszystkie warzywa jakie znajdziecie w lodówce w ten sposób nic się nie zmarnuje. Tym przepisem dołączam do akcji Maj z cukinią.
 
 Składniki na 4 porcje – każda porcja około 340 kalorii
  • 3 papryki różnokolorowe
  • kabaczek
  • bakłażan
  • 4 pomidory
  • 2 cebule
  • 1 długa kiełbasa (300g)
  • 250g pieczarek
  • łyżeczka vegety
  • 1/2 łyżeczki ostrej papryki
  • 2 łyżeczki słodkiej papryki
  • 1/2 łyżeczki świeżo mielonego pieprzu
  • liść laurowy
  • 5 ziarenek ziela angielskiego
  • łyżka koncentratu pomidorowego
  • ząbek czosnku
  • pół łyżeczki soli

Kielbasę pokroić w półksiężyce i podsmażyć na suchej patelni aż dobrze się zarumieni z każdej strony od czasu do czasu mieszając (u mnie zajęło to 20 minut ale wszystko zależy od rodzaju kiełbaski jeśli jest sucha to nie można jej tak długo smażyć). Ja użyłam kiełbasy podwawelskiej ale może być jakakolwiek wasza ulubiona kiełbaska.
W międzyczasie paprykę, cebulę i bakłażan pokroić w kostkę, pieczarki na 4 części, kabaczek w grube plasty a następnie każdy plaster przekroić na 4 części, pomidory zalać wrzątkiem na około minutę, obrać ze skórki i również pokroić w kostkę.
Gdy kiełbasa się zarumieni dodac paprykę, pieczarki, cebulę i sól, smażyć około 15 minut aż wszystkie warzywa zmiękną i wyparuje z nich woda. Następnie dodać przeciśniety przez praskę czosnek, paprykę w proszku, liść laurowy i ziele angielskie, smażyć razem kilka minut. Dobrze wymieszać i dodać pozostałe składniki: kabaczek, bakłażan, pomidory, koncentrat pomidorowy, vegetę i świeżo mielony pieprz. Dusić jeszcze 20 minut do odparowania wody od czasu do czasu mieszając. Podawać gorące z chrupiącym pieczywem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz