Strony

wtorek, 21 maja 2013

Zupa szparagowa

Przygotowanie: 5 minut
Czas gotowania: 25 minut

Przepis na zupę szparagową wymyśliłam sama łącząc kilka przepisów które znalazłam w internecie. Korzystałam głównie z tego przepisu ale moją wersję kilkakrotnie zmodyfikowałam. Ja robię zupę z zielonych szparagów bo bardziej mi smakują są delikatniejsze i nie trzeba ich obierać ale można też użyć białych jak w oryginalnym przepisie. Tym przepisem przyłączam się do akcji Uwielbiam szparagi.
 Składniki na 2 małe porcje – każda porcja około 138 kalorii
  • 0.5 kg zielonych szparagów
  • 1 kostka rosołowa warzywna
  • ¼ łyżeczki cukru
  • szczypta białego pieprzu
  • żółtko
  • 3 łyżki śmietany (45ml)
  • szczypta gałki muszkatołowej

Szparagi umyć (białe szparagi obrać), odciąć zdrewniałe koncówki, wyrzucic następnie odciąć czubki i odłożyć na pózniej. W garnku zagotować 2 i pół szklanki wody, dodać cukier i kostkę rosołową, gotować w niej szparagi do miekkosci około 15 minut. Nastepnie zmiksować szparagi wraz z wywarem przy pomocy blendera. Doprawic zupę pieprzem i gałką muszkatołową, wrzucic do zupy czubki szparagów i wszystko razem gotować na niewielkim ogniu przez kolejne 7 minut aż szparagi będą miekkie.
Żółtko wymieszac ze śmietaną i dodawać do niego po łyżce zupy ciągle mieszając (łącznie około pół szklanki zupy) następnie wlać wszystko z powrotem do zupy ciągle mieszając. Gotować jeszcze kilka minut mieszając od czasu do czasu uważając by zupa się nie zagotowała. Podawać z chrupiącym pieczywem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz