Strony

sobota, 16 maja 2015

Grzyby z serem gorgonzola



Przygotowanie: 5 minut
Czas smażenia i pieczenia:25 minut

Czy oglądaliście kiedyś "Dinner date"? Niedawno z mężem oglądaliśmy ten właśnie program, w którym kobiety lub mężczyźni przygotowują kolację składającą się z 3 dań dla odwiedzającej ich randki. Jeśli to mężczyzna odwiedza kobiety to zazwyczaj nie jest jeszcze tak źle ale jeśli jest odwrotnie i to kobieta spotyka się z 3 mężczyznami którzy gotują dla niej kolację czasem można się nieźle pośmiać. Dodam że niewielu Anglików potrafi gotować niezależnie od płci. 
Postanowiłam przetestować zdolności kulinarne mojego mężą i powiedziałam że może on mógłby mi taką kolację kiedyś zrobić (twierdzi że nie potrafi gotować), a on na to że pewnie że zrobi i że nie ma żadnego problemu. Hm... no to zrobił. Poszedł na zakupy, przesiedział cały dzień w kuchni i zrobił. Na koniec stwierdził że kuchnia jest za mała z czego bardzo się cieszę bo teraz wie że to nie tylko moje widzi mi się. 


Na przystawkę były takie właśnie pieczarki,przepis pochodzi z programu "Ugotowani" a jego oryginalną wersję można znaleźć tutaj. Grzyby były rewelacja bardzo mi smakowały zupełnie jak z restauracji, na drugie danie był grilowany kurczak z pieczarkami, łódeczkami z ziemniaków i pyszną letnią surówką która jak znajdę czas również pojawi się na blohu. Na deser sernik bananowy no taki niezbyt ten sernik ale zrobiony dokładnie jak napisano w przepisie i w dodatku własnoręcznie więc szacunek nie narzekam. 

Składniki na 2 porcje – każda porcja około 342 kalorie
  • 200g małych grzybów portobello (lub pieczarek)
  • 2 szalotki
  • 15g klarowanego masła
  • 150g sera gorgonzola
  • 2 łyżki natki pietruszki
  • świeżo mielony pieprz
Grzyby wytrzeć ściereczką, nóżki odciąć i drobno posiekać. Szalotki obrać i również drobno posiekać. Na patelni rozgrzać masło, podsmażyć nóżki grzybów i szalotkę, przestudzić.
Do przestudzonego farszu dodać pokruszony ser gorgonzola oraz drobno posiekaną natkę pietruszki, doprawić szczyptą świeżo mielonego pieprzu. Kapelusze grzybów wypełnić farszem i piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 160˚C przez 20 minut.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz