Strony

niedziela, 22 marca 2015

Sałatka makaronowa z szynką



Przygotowanie: 20 minut

Pamiętacie moją sałatkę ryżową z tuńczykiem? Ta sałatka jest do niej bardzo podobna tyle że jest z makaronem i szynką, tak samo doskonale nadaje się na lunch do pracy zamiast suchej kanapki. 
Przepis na tą sałatkę znalazłam tutaj na blogu Kuchnia szeroko otwarta i jak tylko ja zobaczyłam od razu wiedziałam że będzie pysznie i że ta sałatka znajdzie się na blogu, no i jest. Polecam.

Składniki na 4 duże porcje – każda porcja około 392 kalorie
  • 1/3 opakowania makaronu orzo (177g)
  • łyżeczka soli do gotowania makaronu
  • łyżeczka oleju do gotowania makaronu
  • czerwona papryka
  • czerwona cebula
  • zielony ogórek
  • duża puszka kukurydzy(285g)
  • 200g wędzoej szynki
  • kilka gałązek świeżęj natki pietruszki
  • ½ łyżeczki soli
  • ½ łyżeczki pieprzu
  • 2 czubate łyżki majonezu (60g)

Makaron ugotować al dente w wodzie z dodatkiem soli i oleju. Ugotowany makaron zalać gorącą wodą, odcedzić i odstawić aby ostygnął. 
Paprykę i cebulę pokroić w drobną kostkę, wrzucić do miski. Ogórka obrać, pokroić wzdłuż na 0.5cm plastry, usunąć pestki a resztę ogórka pokroić w drobną kostkę i również wrzucić do miski. Dodać odsączoną kukurydzę (jeśli chcecie użyć mrożonej kukurydzy trzeba ją na kilka minut zalaż wrzątkiem  a następnie odcedzić na sicie lub odpowiednio wcześniej rozmrozić). Szynkę pokroić w drobną kostkę, pietruszkę  drobno posiekać wszystko dodać do pozostałych składników, doprawić solą i swieżo mielonym pieprzem na koniec dodać majonez, wszystko dokładnie razem wymieszać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz