Strony

środa, 10 grudnia 2014

Rosołek orientalny



Przygotowanie:5 minut
Czas gotowania: 55 minut

Przez ostatnie dwa tygodnie nie było mnie na blogu i w związku z tym chciąłabym się się usprawiedliwić a mianowicie wczoraj z mężem wróciliśmy z podróży poślubnej do Meksyku. O Meksyku marzyłam już od dawna i muszę przyznać że jak dotąd były to najlepsze nasze wspólne wakacje, kraj jest bardzo ciekawy, jego historia jeszce bardziej, ludzie niesamowicie uprzejmi i uśmiechnięci. Nie chodzi tu o to żeby się chwalić ale chciałam powiedzieć że nie marnowałam czasu i spróbowałam tylu potraw ile tylko się dało, a wszystko po to by na blogu znalazło się jeszcze więcej ciekawych pomysłów nie z łakomstwa oczywiście. 
Kuchnia meksykańska nie jest mi obca na blogu znalazło się już kilka potraw z tej dziedziny między innymi meksykańska zupa z kurczaka na którą przepis znalazlam już kilka lat temu w jakiejś gazecie ale dopiero niedawno udało mi się ją ugotować. Podczas naszego urlopu miałam okazję spróbować tej zupy, okazało się że serwują ją w każdej restauracji, że tak naprawdę nazywana jest zupą z limonki a także że moja wersja wcale nie tak bardzo odbiega od oryginału. Wszelkie niedociągnięcia zaraz poprawiam. 
Po powrocie do domu zastały nas 2 stopnie mrozu w związku z tym postanowiłam ugotować coś szybkiego, rozgrzewającego i najlepiej z małej ilości składników no bo w lodówce oczywiście pustki. W dzisiejszym poście nie będzie jednak kuchni meksykańskiej ale za to pyszny gorący rosołek orientalny który wczoraj na szybko ugotowałam. Przepis na rosołek znalazłam tutaj ale jak zwykle zrobiłam wszyttko po swojemu, skoro rosołek miał być orientalny dodałam do niego makaron ryżowy zrezygnowałam też z ekspresowej wersji ponieważ w takich zupach lubię gdy mięso kurczaka jest bardzo delikatne i miękkie no można też by je nazwać rozgotowanym. Przepis na moją wersję rosołku orientalnego poniżej.


Składniki na 2 porcje – każda porcja około 263 kalorie

  • pierś z kurczaka
  • 2 kostki rosołowe
  • 1 łyżka jasnego sosu sojowego
  • ząbek czosnku
  • 1cm imbiru
  • marchewka
  • ½ czerwonej papryczki chilli
  • 2 zielone cebulki
  • 100g makaronu ryżowego

Do garnka wlać 5 szklanek wody, włożyć kurczaka i gotować na średnim ogniu przez 30 minut. Po tym czasie wyjąć pierś z kurczaka a wodę w którym się gotowała przecedzić przez drobne sito. Następnie wodę wlać z powrotem do garnka, dodać 2 kostki rosołowe i łyżkę jasnego sosu sojowego. Pierś z kurczaka poszarpać widelcem na mniejsze kawałki i włożyć z powrotem do garnka, gotować kolejne 15 minut.
W międzyczasie obrać czosnek i pokroić w plasterki, imbir również obrać i pokroić w plasterki a następnie na drobne kawałki. Marchewkę obrać, pokroić w plasterki. Papryczkę chili również pokroić w plasterki, ilość papryki zależy od jej ostrości i własnego upodobania ja lubię lekko ostre dania użyłam całej papryki ale jak dla mnie rosołek był lekko za ostry dlatego proponuję dodać tylko połowę, papryka chilli nie powinna zdominować całego dania. Zieloną cebulkę umyć i drobno posiekać.
Po 15 minutach do rosołku dodać czosnek, imbir, marchewkę i paprykę chilli, gotować kolejne 10 minut, następnie zdjąć rosół z gazu dodać zieloną cebulkę, wszystko wymieszać i pozostawić w garnku jeszcze na 5 minut.
W międzyczasie ugotować makaron, pamiętając o tym że chiński makaron gotuje się bardzo krótko nie więcej niż 1-2 minuty w zależości od grubości. Ugotowany makaron przełożyć do miseczek, dodać rosołek, podawać od razu. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz