Strony

wtorek, 17 grudnia 2013

Ciasteczka pomarańczowe

Przygotowanie: 15 minut
Czas oczekiwania: 1 godzina
Pieczenie: 15 minut

Przepis na te ciasteczka wymyśliłam sama gdy zastanawiałam się co zrobić ze skórką pomarańczową którą dostałam od mamy. Ciasteczka są kruche i pachnące idealne na świąteczny stół. Doskontałe w zimowe wieczory ze szklanką gorącej herbaty.
Składniki na 40 ciasteczek– każde około 95 kalorii
  • kostka zimnego masła
  • 2 żółtka
  • 3 szklanki mąki
  • 2 łyżki cukru (32g)
  • łyżka cukru waniliowego (16g)
  • łyżka likieru pomarańczowego (u mnie cointreau)
  • łyżeczka startej skórki z pomarańczy
  • 100g kandyzowanej skórki pomarańczowej gotowej lub z tego przepisu

Do miski wsypać mąkę (pół szklanki odłożyć do podsypywania stolnicy), dodać posiekane masło, żółtka, cukier, cukier waniliowy, likier pomrańczowy, startą i kandyzowaną skórkę z pomarańczy. Zagnieść ciasto i odstawić na godzinę do lodówki. Na stolnicy posypanej mąką rozwałkować ciasto na grubość około 5mm ale nie cieniej bo ciasto jest bardzo kruche, wycinać ciasteczka w dowolnym kształcie. Ja użyłam kwadratowej foremki o boku 8cm. Gotowe ciasteczka piec w piekarniku nagrzanym do 175˚C 15 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz