Strony

niedziela, 24 listopada 2013

Smażony brokuł z sezamem


Przygotowanie: 5 minut
Czas gotowania: 5 minut

Ten przepis znalazłam w mojej książce pod tytyłem "1000 recipes", jego oryginalną wersję można również znaleźć tutaj. Brokuły zawierają mnóstwo wartości odżywczych, witamin i soli mineralnych, ponadto mają mało kalorii, są dobrym źródłem błonnika pokarmowego. W tym przepisie brokuł jest gotowany krótko co zapobiega utracie zawartych w nim cennych witamin i minerałów. Tak przyrządzony brokuł znakomicie pasuje do potraw chińskich, ja podałam z ryżem na sypko i kotlecikami z kurczaka w sosie teryjaki, przepis na kotleciki w poprzednim poście.


Składniki na 4 porcje – każda porcja około 116 kalorii

  • 2 główki brokuła
  • łyżka ziaren jasnego sezamu
  • łyżka oleju
  • łyżka jasnego sosu sojowego
  • szczypta płatków chilli
  • 60 ml bulionu warzywnego (lub szczypta vegaty)
  • szczypta soli
  • szczypta świeżo mielonego pieprzu 
Rozgrzać patelnię, dodać ziarna sezamu i prażyć na suchej patelni ciągle mieszajac przez 1-2 minuty aż nasiona nabiorą złotego koloru, następnie przełożyć je na talerz.
Brokuła podzielić na części. W woku (lub na patelni z przykrywką) rozgrzać olej, dodać sos sojowy i płatki chili, wszystko wymieszać. Następnie dodać brokuła i smażyć na dość dużym ogniu ciągle mieszając przez dwie minuty. Po tym czasie do woka w którym smaży się brokuł dodać bulion warzywny (jeśli nie macie bulionu można zastąpić go szczyptą vegetu rozmieszaną w 4 łyżkach wody) i dalej gotować brokuła pod przykryciem przez kolejne 1-2 minuty aż delikatnie zmięknie ale nie należy go rozgotować. Na koniec dodać uprażone wcześniej ziarna sezamu, doprawić solą i pieprzem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz