Strony

wtorek, 12 listopada 2013

Francuska potrawka z kurczaka


Przygotowanie: 15 minut
Czas gotowania: 1 godzina 15 minut

Oryginalna nazwa tej potrawy to Chicken Fricassé. Jest to klasyczne francuskie danie jednogarnkowe, kurczaka gotuje się w nim tak długo aż mięsko samo odchodzi od kości (jeśli nie lubicie tak miękkiego mięska proponuję po prostu skrócić czas gotowania). Przepis znalazłam w mojej książce pod tytułem „1000 recipes” jego oryginalną wersję można znaleźć też tutaj. U mnie więcej warzyw, chciałam żeby powstało sycące danie w sam raz na tę porę roku.

Składniki na 4 porcje – każda porcja około 590 kalorii
  • 2 łyżki oliwy
  • płaska łyżeczka soli
  • płaska łyżeczka pieprzu
  • 4 udka z kurczaka
  • 2 łyżki mąki
  • 250g małych pieczarek
  • 10 szalotek
  • 2 ząbki czosnku
  • 1kg ziemniaków
  • 2 łyżeczki świeżego rozmarynu
  • 150ml białego wina
  • 250ml bulionu drobiowego
  • liść laurowy




Zdjąć skórę z kurczaka, udka umyć, osuszyć a nastepnie oprószyć solą, pieprzem i mąką. Na patelni rozgrzać oliwę, smażyć na średnim ogniu aż mięso przyrumieni się z każdej strony. Gdy mięso będzie już gotowe odłożyć je na talerz.
Szalotki obrać, przekroić na pół, pieczarki przetrzeć papierowym ręcznikiem a rozmaryn drobno posiekać. Czosnek przecisnąć przez praskę. Na patelni na której smażył się kurczak podsmażyć szalotki i czosnek, dodać rozmaryn, zwiększyć gaz, wlać wino i poczekać aż wszystko sie zagotuje. Smażyć jeszcze chwilę aż wino odparuje, nastepnie dodać bulion drobiowy, wszystko zagotować.
 Dodać pieczarki, liść laurowy i gotować pod przykryciem na małym ogniu około 45 minut. W tym czasie obrać ziemniaki i pokroić je na części, gdy kurczak będzie miękki dodać ziemniaki i gotować jeszcze 30 minut.

1 komentarz:

  1. Lubię wszelakie jednogarnkowce, Twój z kurczakiem i pieczarkami zdecydowanie przypadł mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń