Strony

czwartek, 17 października 2013

Babeczki jagodowe


Przygotowanie: 15 minut
Pieczenie: 30 minut

Przepis na babeczki jagodowe pochodzi ze strony www.foodnetwork.co.uk jest autorstwa uwielbianej przeze mnie Iny Garten (gospodyni programu kulinarnego pt. „Bosonoga Contessa”. Oryginalna wersję tego przepisu można znaleźć tutaj. Babeczki są doskonałe, owocowe i pachnące wanilią. W mojej wersji jest nieco mniej cukru, dodałam też więcej kwaśniej śmietany, to dzięki śmietanie babeczki są puszyste a ponieważ nie wiedziałam co zrobić z pozostałą śmietaną dodałam całe dwa opakowania żeby nic się nie zmarnowało. Nie miałam świeżych jagód więc dodałam takie z syropu i też było pysznie.

Składniki na 16 babeczek – każda około 230 kalorii
  • 180g masła
  • ½ szklanki cukru (120g)
  • 3 jajka
  • 1 i ½ łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • 300g kwaśnej śmietany
  • 4 łyżki mleka (60ml)
  • 350g mąki pszennej (około 2 i 1/3 szklanki )
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • ½ łyżeczki sody oczyszczonej
  • ½ łyżeczki soli
  • 100g jagód z syropu 

Wszystkie składniki babeczek należy odpowiednio wcześniej wyjąć z lodówki żeby wszystkie miały tą samą temperaturę. Do miski wrzucić miękkie masło, dodać cukier i miksować na niskich obrotach na puszystą masę (około 5 minut). Następnie dodać po jednym jajku i nadal miksować na wolnych obrotach, dodać ekstrakt wanilii, śmietanę i mleko.
Do osobnej miski przesiać mąkę, dodać proszek do pieczenia, sodę i sól. Wszystko wymieszać. Powoli ubijając dodać mąkę z proszkiem sodą i solą do pozostałych składników. Ubijać do momentu aż wszystko razem się połączy. Wyłączyć mikser i dodać jagody, wszystko lekko wymieszać by uważając by nie uszkodzić owoców.
Tak przygotowaną masę rozłożyc na 16 muffinków. Foremki nie powinny być do końca wypełnione bo ciasto lekko urośnie. Piec w piekarniku nagrzanym do 180°C 30 minut.

1 komentarz: