Strony

sobota, 5 stycznia 2013

Grzyby w sosie śmietankowym

Przygotowanie: 10 minut
Czas gotowania: 20 minut


Grzybki dostalam od moich rodziców podczas świątecznego urlopu. Zastanawiałam się co z nimi zrobić i postanowiłam ugotować je w sosie śmietankowym. Dodałam też trochę warzyw żeby wzbogacić ich smak. Zjedliśmy je z gotowanymi ziemniaczkami. Były bardzo pyszne.

Składniki na 2 porcje - każda porcja około 350 kalorii
·        600g obgotowanych grzybów
·        1 duża cebula
·        1 mała marchewka
·        1 mała pietruszka
·        łyżka masła
·        łyżka siekanej natki pietruszki
·        łyżeczka vegety
·        ½ łyżeczki pieprzu ziołowego
·        ½ łyżeczki swieżo mielonego pieprzu
·        200ml słodkiej śmietanki


Cebulę obrać i posiekać w grubą kostkę. Marchewkę i petruszkę obrać, zetrzeć na tartce. Na patelni rogrzać łyżke masła, lekko podsmażyc cebulkę, marchewkę i pietruszkę. Po kilku minutach dodać grzyby. Ja miałam mrożone obgotowane grzybki. (Można też użyc swieżych grzybów ale trzeba je wczesniej obgotować w małej ilości wody bez dodatku przypraw i odcedzić.) Wszystko smażyć około 10 minut, dodać vegetę, pieprz ziołowy i słodką śmietankę. Jeśli potrawa jest zbyt gęsta dodać troche wody. Smażyć kolejne 10 minut, dodac świeżo mielony pieprz i siekaną natkę pietruszki, wymieszać. Podawać gorące z ziemniaczkami lub pieczywem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz