Strony

środa, 9 listopada 2016

Amerykańskie naleśniki z borówkami

Przygotowanie: 10 minut
Czas smażenia: 30 minut

Miałam ochotę na amerykańskie naleśniki, długo szukałam idealnego przepisu, w końcu trafiłam na stronę Pożeracze czasu, tam znalazłam przepis na pyszne i puszyste naleśniki. Oryginalny przepis można znaleźć tutaj, poniżej moja wersja z niewielkimi zmianami. Zapraszam.

Składniki na 16 naleśników – każdy około 721 kalorii

Naleśniki:
  • 1 ¼ szklanki maślanki
  • 1 ¼ szklanki mąki
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • ½ łyżeczki sody oczyszczonej
  • opakowanie cukru waniliowego (30g)
  • jajko
  • ¼ szklanki roztopionego masła
  • szczypta soli
Dodatki:
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 400g borówek
  • łyżka syropu klonowego




Maślankę wlać do miski, dodać przesianą przez sito mąkę, proszek do pieczenia, sodę, cukier waniliowy, jajko, roztopione i przestudzone masło oraz sól. Wszystko dokładnie wymieszać mikserem na gładką masę.

Borówki opłukać i wrzucić do garnka, dodać syrop klonowy i gotować razem chwilkę na małym ogniu, w razie potrzeby można dodać łyżkę wody.

Na suchej patelni smażyć małe naleśniki. Można podawać z sosem borówkowym, posypane cukrem pudrem lub z innymi waszymi ulubionymi dodatkami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz