Strony

wtorek, 30 września 2014

Ciasto z wiśniami



Przygotowanie: 20 minut
Pieczenie: 40 minut

Nie mam pojęcia skąd mam ten przepis ale cisto jest bardzo pyszne, zresztą które ciasto nie jest pyszne? W oryginalnym przepisie był cukier ja jednak zastąpiłam go tabliczką białej czekolady, jakoś biała czekolada bardziej pasowała mi do kandyzowanych wiśni. Te nadaja ciastu niepowarzalny smak, nie bedę się jednak rozpisywać, po prostu sprubójcie sami. Polecam.

Składniki na blaszkę o wymiarach 21cm x 11cm (14 porcjii) – każda okolo 260 kalorii
  • 4 jajka
  • tabliczka białej czekolady (lub ½ szklanki cukru)
  • ½ kostki masła
  • szklanka mąki
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 100g mielonych migdałów
  • 200g kandyzowanych wiśni
  • duże opakowanie cukru waniliowego (30g)
  • 2 łyżeczki olejku migdałowego
  • 6 łyżek mleka
  • łyżka bułki tartej do formy
Forme o długości 21cm i szerokości 11cm, lub podobnych wymiarach, wysmarować masłem i posypać bułką tartą. Pozostałe masło włożyć do miseczki. Czekoladę połamać na mniejsze kawałki, razem z masłem rozpuścić w kąpieli wodnej, ostudzić.
W międzyczasie przesiać przez sito mąkę i proszek do pieczenia. Kilka łyżek mąki odsypać do miseczki i obtoczyć w niej wiśnie zapobiegnie to ich opadanie na dno ciasta.
Ubić pianę z białek, dodać żółtka, miksując dodać cukier waniliowy, roztopione masło z czekoladą, olejek migdałowy, mleko, mąkę i proszek do pieczenia. Dodać migdały i wiśnie, lekko wymieszać.
Gotową masę wyłożyć do przygotowanej wcześniej formy. Piec w temperaturze 180°C około 40minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz