Strony

piątek, 19 września 2014

Sałatka z kolendrą



Taką sałatkę jadłam w restauracji, zasmakowała mi tak bardzo że postanowiłam ją odtworzyć w domu. Jest bardzo prosta do przygotowania, świeża i aromatyczna dzięki zawartej w niej kolendrze. By polubić tą sałatkę trzeba spełniać jeden warunek a mianowicie trzeba lubić kolendrę. To bardzo dziwne ale ja kiedyś jej nie lubiłam a teraz bardzo mi smakuje. Kolendra niezbyt często jest używana w kuchni Polskiej natomiast w niektórych potrawach orientalnych jej charakterystyczny smak jest po prostu niezbędny. Warto się do niej przekonać bo wspomaga trawienie i chroni przed nowotworami jelita grubego, nie powinny jej jednak jeść kobiety w ciąży bo jej nadmiar może wywoływać nudności, senność i bóle głowy natomiast powinny ją jeść kobiety karmiące piersią gdyż pobudza ona wytwarzanie mleka.

Poniżej składniki na porcję dla 4 osób.

Składniki na 4 porcje – każda około 47 kalorii
  • 4 średniej wielkości pomidory
  • 1 ogórkek wężowy
  • 1 średniej wielkości czerwona cebula
  • mały pęczek świeżej kolendry
  • łyżeczka soli
  • ½ łyżeczki pieprzu



Pomidory pokroić w plasterki, następnie każdy plasterek w poprzek na pół i wzdłuż na cienkie paseczki tak by uzyskać 2cm podłużne kawałeczki (2cmx0.5cmx05cm). Ogórka umyć, położyć na desce, pokroić wzdłuż na długie cienkie plasterki o grubości około 3mm, każdy plaster pokroić wzdłuż na pół a następnie na cienkie paseczki tak by uzyskać cienkie zapałki. Cebulę obrać, przekroić na pół, jeszcze raz na pól a następnie na cienkie plasterki. Wszystkie warzywa wrzucić do miski. Kolendrę drobno posiekać, dodać do pozostałych składników, doprawić solą i świeżó mielonym pieprzem. Podawać od razu jako przystawkę do dania głównego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz