Strony

poniedziałek, 22 września 2014

Grzanki z serem



Przygotowanie: 15minut
Czas gotowania: 2 minuty
Pieczenie: 8 minut

Przepis na te  smaczne grzanki pochodzi z porgramu kulinarnego Giady de Laurentis "Everyday Italaian", jego oryginalną wersję można znaleźć tutaj. Uwielbiam zarówno Giadę jak i jej wspaniałe włoskie przepisy. W oryginale te grzanki robi się z serem provolone  i anchois, ja jednak nie mogłam znaleźć sera provolone zastąpiłam go cheddarem bo ponoć jest do niego najbardziej podobny w smaku, anchois pominęłam głównie dlatego że mężuś niezbyt za nimi przepada. Grzanki w wersji serowej też były pyszne. Zjedliśmy jako dodatek do zypy z pieczonych pomidorów.


Składniki na grzanki – każda 52 kalorie 
  • 4 łyżki masła (60g)
  • mały ząbek czosnku
  • 2 łyżki świeżo posiekanej natki pietrszki
  • łyżeczka świeżo posiekanego tymianku
  • ½ łyżeczki otartej skórki z cytryny
  • ¼ łyżeczki płatków chili
  • 1 mała bagietka (140g)
  • szklanka startego sera provolone
Masło włożyć do garnka i rozpuścić na małym ogniu. Następnie dodać przeciśnięty przez praskę czosnek i smażyć przez około minutę. Zdjąć garnek z gazu, dodać pietruszkę, tymianek, skórkę z cytryny i płatki chili.
Bagietkę pokroić w 1cm kromki, następnie posmarować bagietkę przygotowanym wcześniej masłem, ja smaruję delikatnie spód każdej kromki samym masłem a wierzch masłem z ziołami.
Ser zetrzeć na tartce o drobnych oczkach, kawałki bagietki posypać serem, następnie piec w piekarniku nagrzanym do 200ºC (aż ser się rozpuści a bagietka się zarumieni) około 8 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz