Strony

środa, 10 lipca 2013

Sałatka z wędzoną szynką i pesto


 sałatkę dość często robiła moja koleżanka i była współlokatorka (Ewkę pozdrawiam i dziekuję za inspiraję). Sałatka jest bardzo prosta i szybka bo do jej wykonania potrzebne jest tylko kilka składników. Sałatka ta często latem pojawia sie na moim stole, jest pyszna bo każdy jej składnik ma wyrazisty smak.

Przygotowanie: 10 minut

Składniki na 2 porcje – każda porcja około 641 kalorii
  • 600g pomidorów (u mnie żółte i czerwone)
  • 250g mozarelli (w wodzie)
  • 100g surowej wędzonej szynki (10 plasterków)
  • 80g pesto
  • świeżo mielony pieprz
 
Pomidory pokroić w plastry (zazwyczaj używam dużych pomidorów po dwa na jedną porcję ale tym razem miałam mniejsze różnokolorowe pomidorki więc pokroiłam je w ćwiartki), ułożyć na dwóch półmiskach. Mozarellę pokroić w plastry i również ułożyć po jednej kulce na każdym półmisku. Plasterki szynki podrzeć na mniejsze kawałki, tłuszcz usunąć i wyrzucić. Można użyć szynki parmeńskiej ale ja wolę Szynkę Szwardzwaldzką z Lidla (u mnie nazywa się ona Smoked Black Forest Ham, podaję nazwę dla czytelników którzy jak ja mieszkają na wyspach Brytyjskich). Na każdą sałatkę położyć po kilka łyżeczek pesto, na koniec sałatkę doprawić świeżo mielonym pieprzem. Podawać od razu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz