Strony

środa, 10 sierpnia 2016

Ciasto amaretti z malinami

Przygotowanie: 15 minut
Czas pieczenia: 45 minut

Przepis na to ciasto pochodzi z jakiejś książki BBC ale dokładnego tytułu nie znam. Ciasto wygłądało tak pysznie na obrazku że po prostu nie mogłam mu się oprzeć. Kwaskowe maliny doskonale komponują się z migdałami i słodkimi ciasteczkami amaretti. Koniecznie wyprubójcie. Smacznego.

Składniki na 12 porcjii – każda porcja około 293 kalorie
  • 180g miękkiego masła
  • 85g cukru
  • 3 jajka
  • 140g mąki
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 85g mielonych migdałów
  • 140g ciasteczek amaretti
  • 250g malin
  • łyżeczka cukru pudru

Piekarnik rozgrzać do temperatury 160˚C. Dno okrągłej tortownicy ( u mnie Ø24cm) wyłożyć pergaminem i posmarować masłem. Oddzielić białka od żółtek. Mąkę i proszek do pieczenia przesiać przez sitko.
Białka jajek ubić na sztywno. W osobnym naczyniu ubić masło z cukrem, dodać żółtka, mąkę, proszek do pieczenia i mielone migdały. Połowę masy przełożyć do tortownicy, posypać połową ilości rozkruszonych ciasteczek amaretti i 1/3 malin. Następnie kleksami wyłożyć pozostałe ciasto, delikatnie rozsmarować posypać resztą rozkruszonych ciasteczek amaretti i 1/3 malin.

Ciasto włożyć do piekarnika i piec około 45 minut. Po wyjęciu z piekarnika ostudzić i posypać pozostałą ilością malin. Można udekorować cukrem pudrem (ja nie miałam).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz