Strony

sobota, 26 marca 2016

Babka marcepanowa


Przygotowanie: 20 minut
Czas pieczenia: 40 minut

Przepis na tą pyszną babkę znalazłam tutaj, jednak ja z miłości do marcepana postanowiłam do babki nie dodawać już pomarańczy. Zrobiłam babkę po prostu marcepanową, pyszną, wilgotną i aromatyczną. Jak dla mnie doskonała, szkoda tylko że tak szybko zniknęła. Polecam.



Składniki na 16 porcjii - każda porcja około 90 kalorii 
  • 150 g masła
  • łyżka bułki tartej
  • 300 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • ½ łyżeczki sody oczyszczonej
  • 250 g marcepanu
  • 3 jajka
  • szczypta soli
  • 150 ml mleka


Formę do babki wysmarować masłem i wysypać bułką tartą. 
Włączyć piekarnik i nagrzać na 180˚C. 


W rondelku rozpuścić resztę masła i odstawić do przestygnięcia.


Do miski przesiać mąkę, proszek do pieczenia oraz sodę oczyszczoną. 


Białka oddzielić od żółtek. Białka ubić na sztywno z dodatkiem szczypty soli. 


Żółtka ubić na puszystą masę a następnie powoli wciąż miksując dodawać do nich rozdrobniony marcepan (najlepiej wcześniej wyjąć go z lodówki inaczej ciężko będzie go rozdrobnić). 


Do żółtek z marcepanem powoli wlać przestudzone masło a następnie mleko na koniec dodać suche składniki. Wszystko lekko wymieszać, dodać ubite białko i delikatnie połączyć składniki pomocą szpatułki.



Ciasto ostrożnie przelać do formy i wstawić do nagrzanego piekarnika. 


Piec około 40 minut do tak zwanego suchego patyczka.

1 komentarz:

  1. Z marcepanową się nie spotkałam, ale sądzę, że z miejsca by mi posmakowała.

    OdpowiedzUsuń