Strony

sobota, 8 listopada 2014

Chlebek pita



Przygotowanie: 20 minut
Czas oczekiwania: 2 godziny

Chlebek pita zrobiłam po raz pierwszy, inspirowałam się tym przepisem ale jak zwykle zrobiłam po swojemu. Przepis na mój chlebek poniżej, przyznaję że zabiera trochę czasu ale warto go zrobić samemu bo jest pyszny, chrupiący i świeży. Przepis na kebab już wkrótce.

Składniki na 4 chlebki – każdy około 268 kalorii
  • 25g świeżych drożdży (lub 7g suszonych)
  • 0.5 łyżeczki cukru
  • 12 łyżek letniej wody (180ml)
  • 1.25 szklanki mąki pszennej (225g)
  • 0.25 szklanki mąki pełnoziarnistej lub pszennej (25g)
  • łyżka oleju
  • łyżeczka soli


Drożdże rozpuścić w wodzie z cukrem. Dodać mąkę, sól, olej i wyrobić gładkie ciasto, mi pomaga w tym robot kuchenny wyrabiam nim ciasto kilka minut aż masa scali się w jedną kulę a następnie wyrabiam jeszcze kilka minut ręcznie tak by napuścić do ciasta jak najwięcej powierza (rozciągam, zwijam i tak w kółko).  
Wyrobione ciasto przełożyć do miski, przykryć wilgotną ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na około godzinę. Ja nagrzewam piekarnik do temperatury 40˚C umieszczam w nim ciasto zamykam i wyłączam piekarnik. Uwaga w piekarniku nie może być zbyt gorąco bo drożdże sparzą się i ciasto nie urośnie taka temperatura w zupełności wystarczy. Ciasto można też wstawić w inne ciepłe miejsce np. nad lodówkę.
Po godzinie ciasto powinno podwoić swoją objętość. Wtedy należy podsypać mąką blat, wyjąć ciasto z piekarnika i podzielić na 4 części, uformować podłużne placki o grubości 0.5 cm.  
Przygotować dużą blachę wyłożoną papierem do pieczenia, posypać mąką i ułożyć packi na blasze, wstawić z powrotem do piekarnika lub w inne ciepłe miejsce i odczekać 30 minut aż placki trochę podrosną.
Po tym czasie wyjąć placki z piekarnika, piekarnik nagrzać do 240˚C wsadzić placki z powrotem do nagrzanego piekarnika i piec przez 7 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz