Strony

środa, 6 lutego 2013

Faworki


Przygotowanie: 30 minut
Smażenie: 10 minut

Faworki zrobiłam po raz pierwszy a to z okazji jutrzejszego tłustego czwartku. Nie przypuszczałam że robi się je tak błyskawicznie.

Składniki na 30 faworków – każdy około 85 kalorii

  • 1,5 szklanki mąki (300g)
  • 4 żółtka
  • 5 łyżek śmietany (75ml)
  • ¼ szklanki cukru (50g)
  • łyżka spirytusu
  • 0,5 l oleju do smażenia
  • cukier puder do posypania





Mąkę przesiać na stolnicę, zrobić dołek, do niego wrzucić żółtka, cukier, śmietanę i spirytus (ja nie miałam więc dałam wódkę a co faworek też chłop niech sie trochę napije). Wyrobić dobrze ciasto tak by nabrało pęcherzyków powietrza. Rozwałkować na cienki placek i wycinać prosokąty o wymiarach 4cm x 15cm. Na środku każdego faworka zrobić podłużne nacięcie, przez to nacięcie przekładać jeden koniec ciasta tak by powstały faworki. Smażyć na rozgrzanym oleju przewracając faworki na drugą stronę gdy nabiorą złoto-brązowego koloru. Moje faworki smażyły się jakieś 10 sekund z każdej strony ale zależy to od tego jak mocno rozgrzany jest olej. Faworki wykładać na papierowy ręcznik, przed podaniem posypać cukrem pudrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz