Strony

wtorek, 11 grudnia 2018

Pizza nicejska


Przygotowanie: 15 minut
Czas pieczenia: 10 minut

Składniki na 2 pizze – każda około 1513 kalorii
 
Przepis na tą pyszną pizzę znalazłam tutaj na blogu Kwestia Smaku. Ja jak zwykle zrobiłam pizzę po swojemu i wprowadziłam kilka zmian. Pizza wyszła pyszna, pachnąca i aromatyczna. Polecam.

Ciasto:
  • 250g białej mąki chlebowej
  • 25g drożdży
  • ¼ łyżeczki soli
  • łyżka oliwy z oliwek
  • 150ml letniej wody
Dodatki:
  • 350g sosu pomidorowego
  • kulka mozarelli 250g
  • puszka tuńczyka w oleju
  • 10 filecików anchois  
  • łyżka kaparów
  • kilka plasterków czerwonej cebuli
  • 2 jajka
  • świeżo mielony pieprz
 
 
Mąkę przesiać do miski, dodać drożdże, sól i oliwę z oliwek i 150ml letniej wody, wszystko wymieszać. Ugniatać na posypanej mąką stolnicy.

Z ciasta uformować 2 kule lekko spłaszczyć i rozwałkować na płaskie placki, przykryć wilgotną ściereczką i pozostawić w ciepłym miejscu na około godzinę do wyrośnięcia.

Piekarnik nagrzać do temperatury 250°C.

Wyrośnięte ciasto posmarować sosem pomidorowym, mozarellę podrzeć na mniejsze kawałki. Na każdej pizzy położyć kawałki mozarelli,  odsączonego z oleju tuńczyka, fileciki anchois, kapary i cienkie plasterki cebuli (ja kroję cebulę szatkownicą). Na wierzchu każdej pizzy rozbić jajko.

Pizze wstawić do piekarnika rozgrzanego piekarnika i piec około 10 minut. Po wyjęciu z piekarnika pizze posypać świeżo mielonym pieprzem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz