Strony

niedziela, 23 grudnia 2018

Ciasto pomarańczowe z serkiem ricotta


Przepis na ciasto pomarańczowe znalazłam tutaj na stronie foodnetwork. Jego autorka jest Giada de Laurentis. Ciasto było pyszne ja jednak wprowadziłam kilka zmian głownie po to by dopasować ilość ciasta do wielkości mojej foremki. Nie zrobiłam tez sosu truskawkowego jakoś wolałam by ciasto było zwykłe i proste po prostu pomarańczowe.
 
 
Przygotowanie: 15 minut
Czas pieczenia: 1 godzina
 
Składniki na 20 porcji – każda porcja około 183 kalorie
  • 2 szklanki mąki
  • płaska łyżka proszku do pieczenia
  • ½ łyżeczki soli
  • 225g masła
  • 4 jaja
  • 500g serka ricotta
  • szklanka cukru (250g)
  • łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 2 łyżki likieru amaretto
  • otarta skórka z dużego pomarańcza

Piekarnik rozgrzać do tempratury 190˚C. Mąkę i proszek do pieczenia przesiać przez sito. Foremkę posmarować masłem, (u mnie foremka wielkości 13cm x 7cm x 28cm). Pomarańczo smażyć gorącą wodą, wytrzeć suchą ściereczką i zetrzeć skórke przy pomocy tartki o drobnych oczkach.

Do miksera wrzucić masło, serek ricotta i cukier wszystko razem zmiksować na puszystą masę, następnie dodać jajka po jednym na raz, dodać ekstrakt z vanilli, skórkę pomarańczową i amaretto. Pod koniec dodać mąkę z proszkiem do pieczenia i sól, wszystko dokładnie zmiksować.

Ciasto przełożyć do foremki, piec w nagrzanym piekarniku około 60 minut. Po wyjęciu z piekarnika odstawić ciasto na 10 minut a następnie wyjąć z foremki i ostudzić na kratce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz