Strony

piątek, 4 grudnia 2015

Zupa pomidorowa z pieczoną papryką

Przygotowanie: 20 minut
Czas Pieczenia: 30 minut
Czas gotowania: 40 minut

Przpis na tę zupę wymyśliłam sama długo szukałam idealnego przepisu ale jakoś nie mogłam znaleźć, w koncy metodą prób i błędów sama ugotowałam zupę pomidorową z dodatkiem pieczonej papryki. Początkowo chciałam by zupa była z samej pieczonej papryki ale ponieważ trzebaby jej użyć bardzo dużo postanowiłam zrobić zupę pomidorowo-paprykową i tak powstała ta właśnie pyszna zupa. Wzorowałam się głównie tym przepisem ale dużo pozmieniałam.

Składniki na 4 porcje – każda porcja około 340 kalorii
  • 1kg czerwonej papryki
  • łyżka oleju
  • ząbek czosnku
  • 1 mala marchewka
  • 1 mała pietruszka
  • 1 cebula 
  • 2 kostki bulionu warzywnego
  • 5 ziaren ziela angielskiego
  • ½ łyżeczki soli
  • 10 ziaren kolorowego pieprzu
  • bukiet garni
  • papryczka chili (u mnie suszona)
  • 2 łyżeczki słodkiej papryki w proszku
  • puszka pomidorów
  • gałążka bazylii lub ½ łyżeczki suszoej
  • gałązka lubczyku lub ½ łyżeczki suszonej
  • 200g sera feta
  • 2 plaskie łyżki słonecznika

Piekarnik rozgrzać do temperatury 200˚C. Paprykę umyć, osuszyć nasmarować olejem. Blachę z piekarnika wyłożyć folią aluminiową, na blasze ułożyć paprykę, dodać ząbek czosnku w łupince i wszystko piec w rozgrzanym piekarniku 30 minut.
Upieczoną paprykę wyjąć z piekarnika, ostudzić a gdy ostygnie obrać ze skórki, usunąć gniazda nasienne.  Czosnek obrać z łupinki i razem z papryką i sokami pozostałymi z pieczenia papryki odłożyć będą nam potrzebne do zupy.

W międzyczasie marchewkę, pietruszkę i cebulę obrać pokroić na mniejsze części, wrzucić do garnka dodać 3 szklanki wody, kostki rosołowe, ziele angielskie, sól, pieprz, bukiet garni (liść laurowy, tymianek, pietruszka)i . Gotować razem około 30 minut aż warzywa zmiękną.

Następnie doprawić zupę słodką papryką, dodać pomidory z puszki, bazylię, i lubczyk, paprykę i czosnek. Gotować razem jeszcze kilka minut następnie wyjąć papryczkę chilli i bukiet garni (pietruszkę można zostawić ale liść laurowy i tymianek należy wyjąć), wszystko zmiksować.

Słonecznik uprażyć na suchej patelni kilka minut od czasu do czasu potrząsając patelnią by ziarenka się nie przypaliły. Zarumieniony słonecznik przełożyć na talerz inaczej na gorącej patelni nadal będzie się prażył. Ser feta pokroić w dużą kostkę. Grącą zupę przelać do miseczek, do każdej włożyć porcję sera feta, posypać słonecznikiem, można udekorować listkami bazylii. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz