Strony

wtorek, 22 stycznia 2013

Fasolka po bretońsku



Moczenie fasoli: minimum 3 godziny

Przygotowanie: 15 minut
Gotowanie:1 godzina

Bardzo lubię fasolkę po bretońsku więc postanowiłam nauczyć sie jej gotować. Przetestowałam kilka przepisów i wyszło całkiem nieźle ale do fasolki mojej babci jeszcze jej daleko. Przy okazji przyłączam sie do akcji warzywa strączkowe.


 

Składniki na 4 porcje - każda porcja około 649 kalorii

  • 250 g białej fasoli np.jaś
  • 50g czarnej fasoli
  • 2 łyżki oleju
  • 150g wędzonego boczku
  • 180g wędzonej kiełbasy
  • 2 średniej wielkości pomidory magą być z puszki (150g)
  • 100g koncetratu pomidorowego
  • cebula
  • ząbek czosnku
  • łyżka majeranku
  • liść laurowy
  • 5 ziarenek ziela angielskiego
  • 1 łyżeczka ostrej papryki
  • ½ łyżeczki soli
  • ½ łyżeczki pieprzu







Fasolę wsypać do naczynia i zalać goracą wodą, najlepiej zostawić na noc. Następnego dnia wylać wodę i ponownie zaląć wrzątkiem, zagotować wodę i ponownie odcedzić. Fasolę wrzucić z powrotem do garnka, zalać szklanką gorącej wody, dodać boczek, ziele angielskie i liść laurowy. Gotować około 45 minut na małym ogniu pod przykryciem.


Wyjąć boczek i poczekać aż trochę przestygnie. W tym czasie pokroić kiełbase w półksiężyce lub kostkę (użyłam kiełbasy kruchej). Na patelni rozgrzać olej dodać kiełbasę i smażyć na małym ogniu, dodać pokrojony w kostkę boczek. Gdy tłuszcz zacznie sie topić dodać pokrojoną w kostkę cebulę, przeciśniety przez praskę czosnek i łyżeczkę ostrej papryki.

Gdy wszystko sie podsmaży a papryka zacznie pachnieć dodać pokrojone w kostkę i obrane pomidory, wszystko przełożyć do garnka z fasolą, dodać majeranek, koncentrat pomidorowy sól i pieprz, gotować jeszcze 15 minut.

3 komentarze:

  1. Tak przygotawana fasolka będzie twarda. Przecież trzeba ja gotować min 2 godz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie przepisy na moim blogu sa wczesniej przeze mnie wypróbowane. Fasolka jest miękka bo wczesniej moczyła sie dwukrotnie w gorącej wodzie co skraca czas jej gotowania. Życzę smacznego.

      Usuń
  2. Smacznie, treściwie i na małe pieniądze :) A moją wersję próbowaliście - http://fasolkapobretonsku.net.pl/ ? :)

    OdpowiedzUsuń