Strony

środa, 4 września 2013

Zupa z suszonych grzybów


Przygotowanie: 10 minut
Czas oczekiwania: 1 godzina
Czas gotowania: 40 minut
Przepis na tą pyszną zupę znalazłam tutaj na blogu Co do gara? Do tej pory gotowałam zupę grzybową z warzywami, ta jest nieco inna ale równie pyszna a do tego łatwa w przygotowaniu. Przepis okazał się idealny ale ja jak zwykle wprowadziłam kilka zmian, głównie zmieniłam proporcję składników tak by uzyskać 4 talerze zupy, dodałam też pieprz ziołowy i bulion grzybowy.
Składniki na 4 porcje – każda porcja około 235 kalorii
  • 60g suszonych borowików
  • 3 kostki bulionu grzybowego
  • 1 duża cebula
  • 4 kromki pieczywa żytniego (120g)
  • ½ łyżeczki świeżego tymianku (lub ¼ łyżeczki suszonego)
  • ½ łyżeczki ziołowego pieprzu
  • 2 łyżki masła (30g)
  • 50ml śmietany kremówki
  • 4 łyżki drobno posiekanej natki pietruszki
  • sól
Przygotowanie zupy zaczynamy od namoczenia grzybów. Suszone grzybki zalewamy szklanką zimnej wody i odstawiamy na co najmniej godzinę ( najlepiej na całą noc).
Ceblę obrać i pokroić w kostkę. W dużym garnku podgrzać dwie łyżki masła, dodać cebulę i smażyć na średnim ogniu od czasu do czasu mieszając aż cebulka się zeszkli.
Grzyby odcedzić, wiem że szkoda wylewać tak aromatyczny płyn ale jest w nim pełno piasku i innych zanieczyszczeń. Następnie rozpuścić kostki bulionu grzybowego w 6 szklankach wody i tak przygotowany bulion dodać do pozostałych składników. Całość gotować około 20 minut.
Chleb pokroić w kostkę, włożyć do blendera, dodać szklankę wywaru z zupy i wszystko zmiksować. (Jeśli nie macie blendera wystarczy chleb drobno pokroić i wrzucić do zupy.) Następnie wszystko z powrotem wlać do zupy, dodać tymianek, ziołowy pieprz, w razie potrzeby doprawić solą do smaku. Gotować jeszcze 10 minut.
Zupę zdjąć z gazu, powoli wlać śmietanę, wszystko wymieszać. Na talerzu posypujemy zupę świeżą natką pietruszki.
Taką zupę podałam z chlebem zapiekanym z żółtym serem. Przepis na ten pyszny chlebek podam w moim następnym poście.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz