Strony

piątek, 12 kwietnia 2013

Tort czekoladowo - śmietankowy

 
Przygotowanie: 20 - 30 minut
 
Dziś obchodzimy światowy dzień czekolady nie zdążyłam jednak zrobić nic superczekoladowego ale za to proponuję tort biszkoptowy z kremem z bitej śmietany i czekolady w proszku. Jest lekki, pyszny i bardzo prosty. Wymyślłam go sama kiedyś w pośpiechu jest bardzo szybki bo robi się go z gotowych spodów biszkoptowych ale jeśli macie czas i ochotę możecie sami upiec biszkopt.
 
 
 
Składniki na 12 porcji – każda porcja około 350 kalorii
  • gotowy spód biszkoptowy 3 warstwowy jasny
  • 600ml śmietany kremówki
  • 2 opakowania czekolady w proszku o smaku orzechowym(60g)
  • 2 opakowania smietanfixu
  • 30g gorzkiej czekolady
  • 50ml mleka
  • 50ml likieru bayleys
 
 
Mleko wymieszać z likerem. Biszkopty rozłożyć na blacie i każdy skropić lub posmarować z dwóch stron mlekiem wymieszanym z likierem. Śmietanę ubić na sztywno, pod koniec ubijania dodać śmietanfix i czekoladę w proszku. Mi najbardziej smakuje czekolada o smaku orzechowym ale jeśli nie macie może być zwykła, można też użyć nesquick lub zwykłe gorzkie kakao ale wtedy proponuję dodać opakowanie cukru waniliowego. Bitą śmietanę podzielić na 3 części dwiema przełożyć spody biszkoptowe a jedną częścią boki i wierzch tortu. Czekoladę posiekać na mniejsze kawałki lub zetrzeć na tartce i posypać nią wierzch tortu (ja udekorowałam dodatkowo gwiazdkami z białej czekolady i orzechami). Jeśli macie naprawdę mało czasu krem śmietankowy można podzielić na 2 części i przełożyć nim biszkopty a wierzch polać stopioną czekoladą. Smacznego!
 

2 komentarze: