Strony

wtorek, 26 marca 2013

Bogracz


Przygotowanie:10 minut
Czas gotowania: 2 godziny

Niedawno z Potrkiem wróciliśmy z urlopu, fajnie było wygrzać tyłki na słoneczku. Myślałam że po powrocie nie bedzie już trzeba grubo się ubierać i włączać ogrzewania ale nic z tego. Powitały nas zamarznięte szyby samochodów i śnieg. Postanowiłam więc wrzucić coś do gara na rozgrzewkę i ugotowałam bogracz. Szczerze mówiąc nie znałam tej potrawy ale kiedyś znalazłam na nią przepis chyba w internecie, przepisałam mniej więcej składniki i bogracz wreszcie doczekał sie na swoją kolej.

 Składniki na 4 porcje – każda porcja około 660 kalorii

  • 0,8 kg szynki wieprzowej bez kosci
  • 4 łyżki oleju
  • 2 cebule
  • 750g obranych ziemniaków
  • 4 marchewki
  • 2 pietruszki
  • 80g koncentratu pomidorowego
  • 2 jajka
  • 4 łyżki mąki pszennej
  • kostka mięsna
  • łyżeczka soli
  • łyżeczka świeżo mielonego pieprzu
  • 2 łyżeczki słodkiej papryki
  • łyżeczka ostrej papryki
  • drobno posiekana natka pietruszki


Mięso oraz ziemniaki pokroic w dużą kostkę a marchewkę, pietruszkę i cebulę w nieco mniejszą. Na patelni rozgrzać tłuszcz, smażyć mięso około 20 minut aż lekko się zrumieni z każdej strony. Dodać cebulę i smażyć 5 minut ciągle mieszając aż cebula się zeszkli. Następnie dodać przyprawy, sól, pieprz, słodką i ostrą paprykę oraz koncentrat pomidorowy wszystko smażyć kolejne 5 minut ciągle mieszając.
Kostkę mięsna rozpuścic w 2 szklankach wrzątku, gorący wlać do pozostałych składników, gotować na małym ogniu pod przykryciem około godziny aż mięso będzie miękkie. Następnie dodać marchew, pietruszke oraz ziemniaki i gotowac, aż wszystkie warzywa będą miekkie, u mnie około 25 minut.
Na koniec robimy kluseczki w tym celu jajka należy wymieszać z mąką i szczyptą soli, ciasto powinno być średnio gęste. Zmniejszyć gaz i łyżką nakładać ciasto na gotującą się potrawę, przykryć pokrywką i gotować jeszcze 5 minut aż kluseczki się zetną. Przed podaniem posypać świeżo siekaną natką pietruszki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz